FANDOM

Darth Vader (ur. 41,9 BBY, Tatooine jako Anakin Skywalker; zmarł 4 ABY, II Gwiazda Śmierci, nad Endorem) - legendarny Rycerz Jedi, Wybraniec Mocy, żyjący pod koniec istnienia Republiki Galaktycznej. Związał się w sekrecie z Padmé Amidalą i miał z nią dwójkę dzieci: bliźnięta Luke'a Skywalkera i Leię Organa Solo. Gdy przeszedł na ciemną stronę Mocy, przyjął imię Darth Vader oraz tytuł Mrocznego Lorda Sithów. Pod koniec życia przeszedł jednak na jasną stronę mocy.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Anakin Skywalker był synem Shmi Skywalker. Nie miał ojca, gdyż został poczęty przez Moc. Był niewolnikiem Watto. Znalazł go tam wraz ze swoim uczniem Obi-Wanem Kenobim, mistrz Jedi Qui-Gon Jinn. Qui-Gon Jinn sądził, że Anakin jest Wybrańcem, który pokona Sithów i przyniesie równowagę Mocy. Po śmierci Qui-Gona, Anakin został uczniem Obi-Wana. Został awansowany na rycerza Jedi przez Mistrza Yodę.

Sith Edytuj

Niestety, Skywalker przeszedł na ciemną stronę Mocy po przekonaniu Najwyższego Kanclerza Imperatora Palpatine'a, Lorda Sithów, aby ratować swoją żonę, Padmé Amidalę od śmierci. Anakin Skywalker został nazwany Darthem Vaderem, Mrocznym Lordem Sithów. Po zabiciu kadetów w świątyni Jedi i Separatystów na Mustafar, staną on przed żoną i byłym mistrzem. Czując się zdradzony przez wszystkich, śmiertelnie udusił Mocą swoją żonę, a następnie stoczył walkę z dawnym mistrzem. Przegrał walkę po tym jak stracił obie nogi i lewą rękę. Sekundy później, zapalił się i doznał poważnych poparzeń do tego stopnia, że musiał nosić zbroję, która także pozwalała mu oddychać przez resztę swojego życia.

Po powrocie do zdrowia, zajął on miejsce u boku Palpatine'a.

Iskra Rebelii Edytuj

Czternaście lat po upadku Zakonu Jedi i powstania Imperium, mistrz Dartha Vadera, Imperator, wyczuł nowe zagrożenie, które może powstać przeciwko niemu; dzieci mocy. Pod dowództwem swego mistrza, Darth Vader dał zadanie Inkwizytorowi - dopaść nowego wroga, a także spróbować przeciągnąć mistrza i padawana Jedi na ciemną stronę Mocy.

Ogień w Galaktyce Edytuj

Po ratowaniu Kanana Jarrusa na Mustafar przez Rebeliantów, były szepty wśród obywateli, mówiące, że Imperium było słabe i bezbronne. Aby upewnić się, że Imperium było w większej kontroli systemu i wszelkich nadziei na zniszczenie buntu, Imperator wysłał Dartha Vadera na Lothal, który przejmie polowanie na Rebeliantów.

CiekawostkiEdytuj

  • 26 października zapowiedziano powtórkę filmu Star Wars: Rebelianci: Iskra Rebelii na kanale ABC, podczas której zostaje wyświetlona dodatkowa scena z Darthem Vaderem.
  • James Earl Jones także podkładał głosu Vaderowi w sadze.

ConceptArty Edytuj

Screeny Edytuj

Iskra Rebelii Edytuj

Ogień w Galaktyce Edytuj

The Siege of Lothal Edytuj

Plakaty Edytuj

Zabawki Edytuj

LEGO Edytuj